ITIL® 4 Practitioner - Service Request Management

Kurskod AK6431-4

ITIL® 4 Practitioner - Service Request Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Request Management (SRM).

Pris
13450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Ort och startdatum
13 feb
Live Online
10 apr
Live Online

Boka utbildning

Denna praxis hanterar fördefinierade, användarinitierade tjänsteförfrågningar effektivt och på ett användarvänligt sätt.

Fem relaterade praxis

Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Request Management

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4. 

E-learning

Denna kurs finns att köpa som e-learning baserad på PeopleCerts officiella kursmaterial. I köpet ingår tillgång till e-learningen i plattformen Canvas under sex månader, samt den officiella e-boken och även en certifieringsvoucher.

Pris: 5 450:-

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Introduction to Service Request Management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Practice capability development

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post