ITIL® 4 Foundation - Inklusive certifiering

Kurskod AK6401

ITIL® 4 Foundation - Inklusive certifiering

Denna ITIL 4-kurs fokuserar på att hjälpa deltagaren greppa nyckelkoncepten i ITIL 4-ramverket, och är baserad på AXELOS ITIL® 4 Foundation-certifiering. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept och är utformad för att du skall kunna skriva certifieringstestet direkt efter avslutad kurs. 

Pris
21950 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Startgaranti
Finns, se datum

Startgaranti innebär att kursen startar oavsett antal deltagare.

Ort och startdatum
2 dec
Stockholm, Live Online
18 dec
Live Online
8 jan
Live Online
27 jan
Stockholm, Live Online
17 feb
Göteborg, Live Online
10 mar
Stockholm, Live Online
31 mar
Stockholm, Live Online
22 apr
Stockholm, Live Online
12 maj
Live Online
2 jun
Stockholm, Live Online
11 jun
Göteborg, Live Online
30 jun
Stockholm, Live Online
13 aug
Stockholm, Live Online

Boka utbildning

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.

Om det finns utrymme för detta i slutet av kursen kommer ni att göra en uppsättning övningsfrågor liknande de på certifieringstestet och avslutningsvis gå igenom det tillsammans.

Kompetenskort

Det angivna priset består av kursplatsen samt en certifieringsvoucher till ett värde av 4000:-. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.

Kursen går utmärkt att delta i på distans via vår lösning LiveClass@home.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering

En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det.

Vill du hålla ner kurstiden för att lägga mer studietid på egen hand rekommenderar vi vår tvådagarskurs ITIL 4 Foundation - Accelerated.

E-learning

Denna kurs finns att köpa som e-learning baserad på PeopleCerts officiella kursmaterial. I köpet ingår tillgång till e-learningen i plattformen Canvas under sex månader, samt den officiella e-boken och även en certifieringsvoucher.

Pris: 12 950:-

 

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursmaterial

Materialet är på engelska, med detta innehåll:

Key concepts of service management
  • The concept of value
  • Stakeholder and service consumer roles
  • Service offerings
  • Creating value with services
Key Concepts of ITIL 4
  • Four dimensions of service management
  • ITIL service value system
  • Service value chain
Guiding principles
  • Purpose of ITIL practices
  • Overview of eight ITIL practices
  • Key management practices
Optional (If time allows)
  • Practice Test
  • Review

"En bra kurs. Alla som arbetar inom IT leverans bör gå den."

- Tidigare kursdeltagare

Lär dig mer


Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Varför har Change Management bytt namn till Change Enablement i ITIL v4?

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post