Kommunikation och möten
Allt handlar om kommunikation.
Kommunikation är allt men alla är inte kommunikativa. Att vara kommunikativ handlar om att förstå och hantera sig själv samt förstå och hantera andra. Då skapas kraft och energi i möten som gynnar prestationer, resultat och effekter.
Att vara kommunikativ är både hälsosamt och lönsamt för hela företaget. Forskning har visat att väl fungerande kommunikation på en arbetsplats leder till bättre välmående, relationer, samverkan och effektivare arbete. Dessa faktorer bidrar till högre produktivitet, ökad innovationsförmåga och lägre sjukfrånvaro. Det är bevisat att det blir högre kvalitet på varor och tjänster med minskade kostnader som följd. Det lönar sig med andra ord att vara kommunikativ.
Vi tränar dig utifrån den senaste hjärnforskningen och studier om framgångsfaktorer i kommunikation, möteshantering och lärande.
Med oss kommer ditt lärande att kännetecknas av:
- Hög motivation med tydlig koppling mellan behov, nytta, träning och verklighet
- Flexibilitet genom många möjligheter till lärande
- Stärkande kommunikation och samverkan från start till mål
- Snabba effekter och långsiktig hållbarhet