ITIL® 4 Practitioner - Service Desk
På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Desk (SD). Denna praxis syftar till att fånga behovet av incidentlösningar och tjänsteförfrågningar.
Boka utbildning
ITIL 4 Service Desk fokuserar på engagemang med slutanvändare och att leverera bättre upplevelser för kunder/anställda och affärsresultat. Med det som grund kan en organisation fånga upp efterfrågan på incidentlösningar och serviceförfrågningar.
Fem relaterade praxis
Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Desk.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll förutsätts du vara insatt i ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL Foundation v3 eller 4.
E-learning
Denna kurs finns att köpa som e-learning baserad på PeopleCerts officiella kursmaterial. I köpet ingår tillgång till e-learningen i plattformen Canvas under sex månader, samt den officiella e-boken och även en certifieringsvoucher.
Pris: 5 450:-
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Introduction to Service Desk
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Practice capability development