Lyckas med förändring och tillväxt med Agile och ITIL
Agila ramverk, som till exempel Scrum och ITIL, beskriver hur man kan optimera utveckling och förvaltning av lösningar och tjänster. Ofta handlar det om IT-tjänster, men tjänstekonceptet och dess hantering är generellt. Ramverkens begrepp kan skilja sig åt och implementering görs på många olika sätt, men i grunden har Lean, Agilt och ITIL samma syfte: att hjälpa individer och organisationer att optimera hanteringen av tjänster under hela livscykeln.
Kunskapen och implementeringen av ITIL är dock ofta separerade från utvecklingen. På samma sätt saknar ofta de som jobbar med utvecklingen kunskap om ITIL och tjänstehantering.
Under den här inspirationsföreläsningen kommer vi att:
- Ge en helhetsbild av ett agilt teams ansvar.
- Belysa skillnad i begrepp och visa på vad som är gemensamt och unikt.
- Utgå från det gemensamma värdeströmmar inklusive utveckling och förvaltnings-flöde och utforska olika sätt att organisera värdeströmmen.
- Visa hur ett agilt team har nytta av ITIL-kunskap, till exempel genom att förstå skillnad på incident och problem.
3 oktober
10.00
Relaterat innehåll
I takt med att AI och automation förändrar IT-servicens landskap, blir mänskliga färdigheter allt viktigare. Medan teknisk kompetens fortfarande är avgörande, visar forskning från Harvard Business Review att upp till 85 % av utvecklingsbehovet i moderna serviceorganisationer handlar om relationsskapande och samarbetsförmåga.
Moderna organisationer behöver ett effektivt och målinriktat lärande. Med utgångspunkt i 5 Moments of Need-metodiken optimerar vi balansen mellan formell utbildning och lärande i arbetsflödet. Genom att fokusera formella lärtillfällen där de ger störst effekt, och flytta mer stöd och utveckling direkt in i arbetsprocesserna, skapar vi en kontinuerlig kompetensutveckling som ger bestående resultat
Som HR-ledare står du inför en spännande möjlighet – att forma framtiden för din organisation genom strategiska kompetenssatsningar. I en värld där den digitala transformationen snabbt förändrar arbetslivet har du chansen att ta täten och förbereda din organisation för morgondagens utmaningar.
Liknande webinar
Se fler webinar07 MARS / 13.00
Säkerhet och kundbehov med ITIL - Relationship Management och Information Security Management
I en alltmer digitaliserad värld är förtroende och säkerhet avgörande för framgångsrik IT-leverans. Välkommen på ett webinar som zoomar in på hur ITIL kan stärka både relationer och säkerhet – och därmed skapa långsiktigt värde för verksamheten.