Praktisk Förhandlingsteknik
Förhandla är något du ständigt gör i vardagen, vare sig du tänker på det eller inte, som en naturlig del av de flesta yrkesroller. Det kan vara att komma överens om resurser i ett projekt, om justering av villkor med en leverantör eller förhandling om lön med din chef. Om du är medveten om hur du agerar och vad du vill uppnå får du ett bättre resultat. Den här kursen ger dig verktyg för att lyckas bättre!
Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners.
Kursen hålls på begäran
Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50
E-post: kursbokning@cornerstone.se
Kursen hjälper dig att bli en effektiv förhandlare genom kunskap och att finna din unika förhandlingsstil för att sedan träna på att få ut maximal nytta av den.
Läromedlet består av ett digitalt material, ett övningshäfte med övningar och metoder som du kan tillämpa direkt i ditt arbete, praktiska checklistor, samt länkar till filmer och litteratur relaterade till ämnet. Kursledaren arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet.
Målgrupp och förkunskaper
Denna kurs vänder sig till dig som vill bli bättre förhandlare i såväl vardagliga arbetssituationer som mer speciella tillfällen som till exempel affärsförhandlingar. Det är en fördel om du har några års yrkeserfarenhet men i övrigt behövs inte några speciella förkunskaper.
Detaljerad information
- Redogöra för den naturliga förhandlingsprocessen
- Förstå och tillämpa dina unika fördelar som förhandlare
- Förbereda och genomföra en förhandling med hjälp av effektiva metoder och checklistor
- Argumentera på ett sätt som är anpassat till den andra parten
- Hantera ett spänt klimat och låsningar i en förhandling
- Övertyga den andra parten med god förhandlingsretorik
- Läsa och förstår vad den andra parten sätter störst värde på
- Hantera din egen stress och iver i förhandlingssituationer
- Avslöja och motarbeta förhandlingstaktik och oönskade trick
- Driva på för att få till ett avslut
- Avsluta en förhandling så att du blir nöjd med efterföljande resultat
- Sätta gränser för när ett förhandlingsresultat inte är intressant för dig
- Använda verktyg för personlig utveckling som förhandlare
- Tips och tricks
- Deltagarnas frågor