Cisco Collaboration - Implementing Collaboration Applications
Denna kurs ger dig förmågan att effektivisera kommunikationsarbetet, stärka regelefterlevnaden samt förbättra dina kommunikationssystem och enheter med kunskap om Single Sign-On (SSO), Cisco Unified IM and Presence, Cisco Unity Connection och Cisco Unity Express.
Boka utbildning
Genom en kombination av lektioner och praktisk träning förvärvar du färdigheter för att maximera smidigheten i robusta hanteringssystem.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till tekniker och systemingenjörer som arbetar med videokonferens- och andra samarbetslösningar och skall implementera samarbets-stödjande applikationer i en Cisco-baserad infrastruktur.
Innan du går denna kurs ska du ha följande kunskaper och färdigheter:
- Grundläggande förståelse för nätverksteknik
- Grundläggande förståelse för röst- och video-lösningar
- Erfarenhet som Cisco Unified Communications Manager inklusive uppringningsplan för en single-sajt, Single Public Switched Telephone Network (PSTN)-gateway, samt Session Initiation Protocol (SIP).
För detta rekommenderar vi vår kurs Cisco Collaboration - Core Technologies Implementation and Operation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering
Kursen är föberedande för testet 300-810 Implementing Cisco Collaboration Applications (CLICA), som är ett av fördjupningsalternativen till CCNP Collaboration och även ger en Specialist-titel.
Detaljerad information
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unity Connection Integration
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unity Connection Call Handlers
- Troubleshooting Cisco Unity Connection
- Configuring and Troubleshooting Cisco Unity Express
- Configuring Single Sign-On (SSO) for Cisco Unified Communications Applications
- Integrating Cisco Unified Communications Manager IM and Presence and Cisco Jabber
- Customizing Cisco Unified Communications Manager IM and Presence and Cisco Jabber Functionality
- Configuring Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service Compliance and Message Archiving
- Troubleshooting Cisco Unified Communications Manager IM and Presence Service
- Integrating Cisco Unified Attendant Console Advanced
- Implementing Call Recording and Monitoring