Moderna arbetssätt med Office 365
Den digitala arbetsplatsen innebär en rad fördelar, såsom enklare och bättre samarbete, nöjdare och mer produktiva medarbetare, mobilitet, ökat engagemang och bättre kunskapsdelning.
För många handlar den digitala arbetsplatsen främst om verktygen i Office 365, som både inkluderar de klassiska officeprogrammen Word, Excel med flera och de nyare applikationerna för fildelning och kommunikation, d.v.s. Teams, SharePoint, OneDrive, Planner med flera. Office 365 erbjuder massor av funktioner och tjänster, men ett lyckat införande handlar om mycket mer än en fungerande IT-lösning. För att få ut maximal effekt krävs både kunskap och förändrade arbetssätt.
Företagsutbildningar med många komponenter
Vi har stor vana av att ordna företagsutbildningar i samband med införande av Office 365. Vi brukar kombinera olika utbildningsformer för bästa effekt. Webinar är ett tidseffektivt sätt att utbilda och informera, där man kan delta från valfri plats. Seminarier, där man träffar kursledaren och kan ställa frågor och diskutera, är ett annat populärt sätt. För dem som behöver mer djupgående kunskaper är traditionell lärarledd utbildning ofta lämpligt. Vi har också online-utbildning, för lärande när man har tid och lust.
Anpassat till din organisation
Vi genomför utbildningarna så att medarbetarna lär sig hur det ser ut i den egna miljön, i stället för att visa en standardlösning. På så vis får man ett större igenkännande och slipper att se eventuella funktioner som inte är tillgängliga. Utbildningarna kan också innefatta interna säkerhetsföreskrifter och policies, till exempel för hantering av personuppgifter och känslig information.
Schemalagd utbildning
Kontakta oss för mer information
Låter detta intressant för dig och din organisation? Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er att införa nya moderna arbetssätt och förbättra samarbetet mellan kollegor.