Sökresultat för "Kommunikation"
Visar 7 träffar
Under mina många år ute bland organisationer har jag kommit fram till två nyckelkompetenser som möjliggör ett kommunikativt ledarskap – kommunikation och emotionell intelligens. Man talar om detta som två olika kompetenser och ändå är de så sammankopplade.
I takt med att AI och automation förändrar IT-servicens landskap, blir mänskliga färdigheter allt viktigare. Medan teknisk kompetens fortfarande är avgörande, visar forskning från Harvard Business Review att upp till 85 % av utvecklingsbehovet i moderna serviceorganisationer handlar om relationsskapande och samarbetsförmåga.
Det nya arbetslivet kräver flexibla och snabbfotade arbetssätt, där teamutveckling spelar en central roll. Vi rör oss bort från hierarkiska strukturer och mot en kultur där beslutmandatet fördelas och alla bidrar till ledarskapet. Men hur skapar vi effektiva och hållbara team som möter framtidens utmaningar?
Har ni råd att inte investera i effektivitet? På Cornerstone har vi genom åren sett tydliga bevis på hur rätt kompetensutveckling inte bara förbättrar vardagen – den skapar konkret affärsvärde. Särskilt påtagligt är detta inom Microsoft 365, där våra senaste uppföljningar visar anmärkningsvärda resultat: Efter genomförd utbildning ökar medarbetarnas effektivitet i arbetet med verktygen med hela 62%
Det sker just nu stora förändringar i sättet att se på organisering och ledarskap. Det pågår en rörelse ifrån traditionella hierarkiska strukturer till att i stället gå mot flexibla, snabbfotade arbetssätt. Där fokus ligger på ledarskap hos alla och att distribuerat beslutmandat.
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.
För att effektivisera samarbetet i Microsoft Teams och Outlook kan du integrera verktygen, skapa tydliga uppgifter och använda kanaler för att organisera kommunikationen. Genom att optimera e-posthanteringen och dela filer effektivt kan arbetsflöden förbättras och onödig kommunikation undvikas.
Det finns inga webinar att visa.
Visar 5 träffar
Hjärnkoll på kommunikation med Christina Haugsöen
Hjärnkoll på kommunikation är en inspirerande föreläsning som hjälper dig att bli mer kommunikativ med en enkelhet som är både rolig och insiktsfull.
Kommunikation och Möten
Stärk din kommunikation och mötesledning med våra kurser. Lär dig presentationsteknik och leda effektiva möten som skapar resultat och samverkan.
Boka föreläsningar
Vill du låta dina medarbetare inspireras under en kick off eller konferens? Vi kommer gärna till er och föreläser!
Projektledning och projektarbete
Utveckla dina färdigheter i projektledning med våra kurser. Lär dig hantera krav, kommunikation och samverkan i komplexa miljöer. Traditionella och agila metoder för framgångsrika projekt.
Självledarskap
Utveckla ditt självledarskap med våra kurser. Lär dig hantera tid, stress och prioriteringar, stärka självkännedom och skapa balans i arbetslivet.