Smarta arbetssätt i Microsoft 365

Upplever du ibland att det till för lång tid att hitta rätt när du söker efter ett visst dokument i SharePoint, Teams eller Onedrive?

​I detta webinar får du tips om hur du kan skapa genvägar för att navigera enklare mellan dina viktigaste platser i Microsoft 365. Du får också lära dig om hur bra inställningar i Microsoft Edge kan hjälpa dig få bättre koll på vad kollegorna arbetar med och din egen arbetssituation.

Du får se hur Edge och Bing kan hjälpa dig att söka efter material samtidigt i både Outlook, Teams och bland filer. Under webinaret presenteras också "Mitt innehåll" och "Min feed" som bra verktyg för att organisera och hitta det innehåll du och kollegorna arbetar med i Microsoft 365.

​Innehåll

  • ​Organisera favoriter i Microsoft Edge
  • ​Visa "Min feed" från Microsoft 365 som startsida för nya flikar i Edge
  • ​Använda Bing för att söka bland organisationens filer, e-post, konversationer och chattar
  • ​Använd "Mitt innehåll" för att organisera filer, Loop-komponenter,
  • Whiteboards, möten etc. med taggar (Adresslappar)
  • ​Använda OneDrive för att hitta filer som används under Teams-möten eller baserat på vem som delat den.

Lås upp webinaret genom att fylla i dina uppgifter

Lista med kryssrutor eller alternativknappar
15 oktober
12.00 - 13.00
Kostnadsfritt
Joachim Clasberg

Om Joachim Clasberg

Joachim är en mycket uppskattad kursledare, talare och konsult med stor erfarenhet inom hela Microsoft Office. Joachims specialområden är Microsoft 365, Teams, SharePoint, Copilot, mallar och anpassningar för Officeapparna. Han är även aktiv med framtagande av e-learning och kursmaterial

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Självledarskap i hybrida arbetsmiljöer
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Skapa uppgift från en konversation i Teams
Ämnesexperten Joachim visar hur du i Microsoft Teams kan konvertera en konversation till en uppgift i Planner.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Kortkommandon i Microsoft Teams
Minska klickande genom att använda kortkommandon när du arbetar i Microsoft Teams

Liknande webinar

Se fler webinar
12 FEBRUARI / 11.00
Upptäck kraften i Excels dynamiska matrisfunktioner
I Excel 365 och Excel 2021 finns ett antal funktioner som inte bara returnerar ett tal eller en textsträng som resultat, utan ger dig en vektor eller en matris direkt i kalkylbladet.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post