Request & Event Management med automatisering i fokus

Vill du få din tjänsteleverans att fungera smidigt behöver du ta kontroll över hanteringen av förfrågningar och händelser utan att vare sig överväldigas eller tappa ärenden. Här kommer automatisering in, och även för detta finner ITIL 4 på råd.

Under en timmes webinar reder vår ITIL-guru Peter Forsbeck ut hur de två ITIL-praxisarna ”Service Request Management” och ”Monitoring and Event Management” kan dra nytta av automatisering och underlätta effektivisering.

Målet med Service Request Management är tydliga och strukturerade arbetsmetoder, minskade hanteringskostnader, ökad leveransförmåga och användarupplevelse. Monitoring and Event Management är en grundläggande komponent i ITILs tjänstevärdesystem vars syfte är ge tidiga varningar om störningar.

Dessa är två grundläggande ITIL-praxis, som med fem framgångskriterier och fyra processer stödjer det dagliga arbetet.

Lås upp webinaret genom att fylla i dina uppgifter

17 september
14.00

Relaterat innehåll

  • Avancerad IT
Smart lösning på problemet med åtkomst
Att se till att anställda och partners får tillgång till rätt saker är en viktig uppgift för alla företag. Det påverkar produktiviteten direkt. Likaså är det en viktig uppgift att se till att tillgången tas bort när det inte längre är motiverat att den skall vara kvar. Det påverkar säkerheten direkt. Idag när vi oftast arbetar på distans så kan det här vara svårt att åstadkomma.
  • Avancerad IT
En moderniserad Windows-klientplattform
Genom att köra dina Windows-datorer anslutna till endast Intune kan du göra livet enklare för dina användare i verksamheten men också underlätta för de som hanterar plattformen under hela enhetens livscykel.
  • Avancerad IT
Smart lösning på problemet med åtkomst
Att se till att anställda och partners får tillgång till rätt saker är en viktig uppgift för alla företag. Det påverkar produktiviteten direkt. Likaså är det en viktig uppgift att se till att tillgången tas bort när det inte längre är motiverat att den skall vara kvar. Det påverkar säkerheten direkt. Idag när vi oftast arbetar på distans så kan det här vara svårt att åstadkomma.

Liknande webinar

Se fler webinar
07 MARS / 13.00
Säkerhet och kundbehov med ITIL - Relationship Management och Information Security Management
I en alltmer digitaliserad värld är förtroende och säkerhet avgörande för framgångsrik IT-leverans. Välkommen på ett webinar som zoomar in på hur ITIL kan stärka både relationer och säkerhet – och därmed skapa långsiktigt värde för verksamheten.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post