Kvalitetskontroll med ITIL - Service Level och Supplier Management

Service Level Management (SLM) och Supplier Management (SM) teamar upp och samverkar som praxis för en tillförlitlig och värdeskapande tjänsteleverans. Medan SLM fokuserar på vad vi lovar kunden, säkerställer SM att vår leverantör levererar det vi behöver för att kunna hålla våra löften. Välkommen på ett webinar med vår ITIL-expert Peter Forsbeck!

Under webinaret fokuserar vi på hur dessa ITIL-praxis stöttar förmågan att leverera tjänster med god kvalitet. Syftet med Service Level Management är att genomgående leverera överenskommen tjänstekvalitet till såväl interna som externa användare och kunder. Genom koordinering med supplier management praxisen identifieras även behov av avtalsnivåer och överenskommelser med befintliga och framtida underleverantörer. Supplier Management är i sin tur fokuserad på förmågan att konstruktivt arbeta med leverantörstyrning utifrån den utarbetade leverantörsstrategin.

På webinariet kommer vi översiktligt att gå igenom relaterade koncept, framgångskriterier, processer, värdeströmmar, samt några rekommendationer.

16 juni
13.00 - 14.00
Kostnadsfritt
Peter Forsbeck

Om Peter Forsbeck

Peter Forsbeck har under hela sin karriär arbetat i ett antal ledande befattningar i gränslandet mellan IT och affärsverksamheten. Han har praktisk erfarenhet av olika branscher som telekommunikation, media, finans och support, samt närmare 20-års teoretisk och praktisk erfarenhet av ITIL och andra ramverk.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post