Copilot för Microsoft 365 – din personliga assistent​​

Copilot för Microsoft 365 är din personliga AI-assistent som kan använda både information från Internet och från ditt arbete för att underlätta din vardag.

Detta webinar kommer ge dig en kort introduktion till Copilot i allmänhet, men fokuserar på Copilot för Microsoft 365 i synnerhet. I de mest använda Microsoft 365-apparna kan du be om hjälp för att snabbt komma i gång med ett utkast till ett dokument, ett e-postmeddelande, en presentation eller en analys av data, Men du kan också ställa frågor till copilot kring det aktuella materialet eller kring ditt samarbete med andra.

​Innehåll

  • Introduktion till Copilot
  • ​Tips kring hur du kan skriva prompter för bästa resultat
  • ​Använda Copilot i Teams för att få sammanställningar kring möten och för att ställa frågor kring ditt samarbete med kollegorna
  • ​Använda Copilot i Word för att skapa, omarbeta och analysera dokument
  • ​Använda Copilot i PowerPoint för att skapa och organisera presentationer
  • ​Använda Copilot i Outlook för att skriva och få coachning om hur du skriver dina mejl
  • ​Använda Copilot i Excel för dataanalys​

Lås upp webinaret genom att fylla i dina uppgifter

22 maj
13.00
Joachim Clasberg

Om Joachim Clasberg

Joachim är en mycket uppskattad kursledare, talare och konsult med stor erfarenhet inom hela Microsoft Office. Joachims specialområden är Microsoft 365, Teams, SharePoint, Copilot, mallar och anpassningar för Officeapparna. Han är även aktiv med framtagande av e-learning och kursmaterial

Relaterat innehåll

  • Artikel
  • Nyhet
  • Produktivitet och samarbete
  • Avancerad IT
Möt framtiden på Microsoft AI Skills Fest
Cornerstone Group och Microsoft presenterar AI Skills Fest – en unik möjlighet att delta i en inspirerande resa in i framtidens teknik! Under 50 dagar, med start den 8 april, har du chansen chansen att fördjupa dig i en värld av artificiell intelligens (AI) tillsammans med Microsoft och ledande branschexperter.
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Självledarskap i hybrida arbetsmiljöer
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Skapa uppgift från en konversation i Teams
Ämnesexperten Joachim visar hur du i Microsoft Teams kan konvertera en konversation till en uppgift i Planner.

Liknande webinar

Se fler webinar
08 APRIL / 15.00
Generativ AI på jobbet
Är du nyfiken på hur AI kan förenkla din arbetsdag? Följ med på en praktisk introduktion till generativ AI och upptäck hur det fungerar, hur det kan förenkla din vardag och hur du kan använda det för att kommunicera smartare och mer effektivt.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post