Build and Analyze Customer Journeys using Marketing Cloud

Build and Analyze Customer Journeys using Marketing Cloud

Start your journey to becoming a Marketing Cloud Specialist. In this 5-day, expert-led class, you will learn how to build customer journeys within Marketing Cloud.

Kurskod
MKT-101
Pris
31450 kr (exklusive moms)
Längd
5 dagar
Ort och startdatum
Hålls på begäran

You will learn best practices related to executing, monitoring, and analyzing your journeys, arming you with the tools and know-how to design personalized journeys and engage with your customers in a whole new way. 

Target Audience and Prerequisites

This class is designed for email digital marketers who manage the email channel for their organization. Whether you are new to Marketing Cloud or looking for tips on how to improve your existing customer journeys, this class is a great place to start. No prior knowledge of Marketing Cloud is needed.

Course Objectives

When you complete this course, you will be able to:

  • Explain compliance concepts to ensure optimal deliverability. 
  • Use tools within Marketing Cloud to uphold deliverability standards. 
  • Utilize Email Design best practices to ensure the best customer experience.
  • Develop effective, relevant messages using Content Builder.
  • Design and test different delivery methods and options when sending an email message.
  • Design and execute customer journeys using automation tools within Marketing Cloud.
  • Differentiate the use cases for different automation activities in Automation Studio and Journey Builder.
  • Define fundamental data management and structure terminology.
  • Use data segmentation tools to create targeted emails.
  • Apply a simple data model concept to a real-world scenario.
  • Define subscriber statuses, unsubscribe methods, and preferences.
  • Analyze marketing campaigns using common KPIs.
  • Solve a common marketing problem using troubleshooting guidance.
  • Prioritize testing methods and tools to ensure quality control.
  • Explain fundamental account and sending administration. 
  • Know where to go for more information, guidance, and support.
  • Describe capabilities across the platform.
Detaljerad information
  • Introduction to Salesforce Marketing Cloud
  • Administration
  • Subscriber and Data Management
  • Email Message Design and Creation
  • Message Testing, Delivery, and Email Marketing Best Practices
  • Marketing Automation
  • Analytics and Troubleshooting
Kurskod
MKT-101
Pris
31450 kr (exklusive moms)
Längd
5 dagar
Ort och startdatum
Hålls på begäran

Fler kurser inom

Kursen hålls på begäran - Kontakta oss för mer information. 
Telefon: 08-562 557 50  E-post: kursbokning@cornerstone.se

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Självledarskap i hybrida arbetsmiljöer
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Skapa uppgift från en konversation i Teams
Ämnesexperten Joachim visar hur du i Microsoft Teams kan konvertera en konversation till en uppgift i Planner.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Kortkommandon i Microsoft Teams
Minska klickande genom att använda kortkommandon när du arbetar i Microsoft Teams

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post