Skapa och arbeta med PDF-filer och formulär i Adobe Acrobat Pro

Skapa och arbeta med PDF-filer och formulär i Adobe Acrobat Pro

Lär dig att använda programfamiljen Adobe Acrobat för att skapa PDF-filer och formulär från Officeprogrammen, för tryck eller webb. Du får veta hur du kan arbeta vidare med filerna i Acrobat, till exempel för att justera layout eller slå ihop flera PDF-dokument.

Kurskod
A189
Pris
7450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och startdatum
11 apr
Live Online

Målgrupp och förkunskaper

Utbildningen vänder sig till dig som behöver skapa och arbeta med PDF-filer och formulär. Under kursen används PC och Acrobat Pro.

Du bör ha grundläggande PC-kunskaper och vara van att arbeta i Word för att tillgodogöra dig denna kurs.

Detaljerad information
  • Introduktion till Acrobat
  • Vad är PDF?
  • Navigera och söka i dokument, utskrifter
  • Redigera text och förändra layout
  • Länkning och bokmärken
  • Hantera bilder
  • Ersätta och flytta sidor
  • Slå samman flera PDF-dokument
  • Arbeta med kommentarer
  • Skapa PDF-filer från Officeprogrammen
  • Använda PDF för webb och tryck
  • Skydd av PDF-filer
  • Hantering av dokument i molnet
  • Göra dina PDF-er tillgängliga enligt WCAG   
  • Praktiska tips och tricks i Adobe Acrobat
  • Kursdeltagarnas frågor
Kurskod
A189
Pris
7450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och startdatum
11 apr
Live Online

Fler kurser inom

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Självledarskap i hybrida arbetsmiljöer
I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har hybridarbete – en kombination av distansarbete och kontorsnärvaro – blivit det nya normala för många. Denna flexibilitet ger frihet och självständighet, men ställer också högre krav på var och en att ta ansvar för sitt eget arbete och utveckling. Här på Cornerstone ser vi hur självledarskap har blivit en avgörande förmåga för att lyckas i en hybrid arbetsmiljö.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Skapa uppgift från en konversation i Teams
Ämnesexperten Joachim visar hur du i Microsoft Teams kan konvertera en konversation till en uppgift i Planner.
  • Produktivitet och samarbete
  • Video
Kortkommandon i Microsoft Teams
Minska klickande genom att använda kortkommandon när du arbetar i Microsoft Teams

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post