Optimize productivity with Copilot for Microsoft 365
Under den här kursen lär du dig hur du kan utnyttja Microsoft 365 Copilot för att underlätta och automatisera ditt arbete.
Boka utbildning
Du lär dig best practices och får tips om hur du skriver prompter som skapar, förenklar, transformerar och sammanställer innehåll i Microsoft 365-applikationer. Kursen täcker verkliga scenarier och exempel med Copilot i Microsoft 365-appar som Word, Excel, PowerPoint, Teams och Outlook.
För att delta i de praktiska övningarna i den här kursen behöver du en licens för Microsoft 365 Copilot.
Målgrupp och förkunskaper
Den här kursen vänder sig till alla som vill lära sig att utnyttja Copilot för Microsoft 365 för att effektivisera sitt arbete. Du behöver grundkunskaper om Word, PowerPoint, Excel, Outlook och Teams.
För att delta i de praktiska övningarna i den här kursen behöver du en licens för Copilot för Microsoft 365.
Detaljerad information
Introduktion till Copilot för Microsoft 365
- Vad är Copilot för Microsoft 365?
- Genomgång av Microsoft 365-appar där du kan dra nytta av Copilot
- Copilot för webb och Copilot för arbete
- Utforska möjligheterna med Copilot för Microsoft 365
Optimera och utöka Copilot för Microsoft 365
- Skapa effektiva prompter
- Referera till filer, personer och möten
- Utöka Copilot för Microsoft 365 med plugin-program
Sammanfatta med Microsoft Copilot för Microsoft 365
- Förenkla och extrahera viktig information med Copilot i Word, PowerPoint och OneNote
- Upptäck trender och visualisera data med Copilot i Excel
- Sammanfatta Teams-mötet, om du kommer in sent
- Markera viktiga beslut och åtgärder från Teams-möten
- Förbereda och sammanfatta arbetet på en Whiteboard, som används på ett Teams-möte
- Kom ikapp och förbered dig för veckan med Copilot i Outlook
- Sammanfatta information om ett ämne med Microsoft Copilot för Microsoft 365
Skapa utkast med Microsoft Copilot för Microsoft 365
- Skapa utkast till rapporter, marknadsföringsplaner och PM med Microsoft Copilot i Word
- Skapa utkast till presentationer baserat på information från Internet eller interna underlag
- Skapa utkast till e-postmeddelanden, svar och mötesagendor med Microsoft Copilot i Outlook
- Skapa en mötesagenda i OneNote, baserad på existerande anteckningar
- Brainstorma nya idéer, listor och rapporter från hela Microsoft 365 med Microsoft Copilot
Redigera och omvandla innehåll
- Skriva, organisera och transformera innehåll med Microsoft Copilot i Word
- Lägga till bilder, illustrationer och ordna presentationer med Microsoft Copilot i PowerPoint
- Formatera, sortera, filtrera data och skapa beräkningar med Microsoft Copilot i Excel
- Skriv om e-postmeddelanden och inlägg i Teams-konversationer för ton med Microsoft Copilot i Outlook
Ställ frågor och analysera innehåll
- Be Microsoft Copilot om hjälp och rekommendationer i Word
- Få design- och organisationstips med Microsoft Copilot i PowerPoint
- Analysera och visualisera med Copilot i Excel
- Chatta med Copilot om möten och meddelanden i Teams
- Be Copilot ta fram att göra-listor eller väga för- mot nackdelar i OneNote